• به فروشگاه بلبرینگ صنعتی آسه خوش آمدید
  • 09125394606
 عکس بلبرینگ چرخ جلوی پراید (10 گام تعویض آن)

بلبرینگ چرخ جلوی پراید (10 گام تعویض آن)

  • ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
  • نویسنده : نرگس متقی

https://www.aseh-sanat.com/p/ceef

قیمت بلبرینگ تاریخ 9/9 بیست و نه هزار تومان مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ جلوی پراید ایجاد می شود نقص جلوبندی خودرو است

تاریخچه پیدایش بلبرینگ

قبل از پرداختن به بلبرینگ چرخ جلوی پراید شاید برایتان جالب باشد که اطلاعاتی درباره تاریخچه بلبرینگ به عنوان یک ابزار فوق العاده کاربردی در صنعت بدانید. جرقه پیدایش بلبرینگ ها از دوره تمدن بین‌النهرین و امپراتوری ایران باستان شروع می‌شود. پس از آن توسط لئوناردو داوینچی در رنسانس به صورت رسمی ابداع شدند اما فرم صنعتی این محصول از سال ۱۹۱۶ در ژاپن پیشرفت کردد و بالغ شد به طوری که امروزه سالیانه ۳ میلیارد از از این ابزارآلات تولید می‌شود.

مهندسان مکانیک ایران هشت قرن قبل از میلاد مسیح از یاتاقان ها استفاده کرده‌اند. این موضوع را می توان در شکل قدیمی زیر به مشاهده نمود.

                                                                                                                        

ین تصویر در واقع، نقش برجسته ساخت و ساز در پرسپولیس ایران است که در آن افراد، یک مجسمه بزرگ را با کمک گیری ازیاتاقان ها در حال کشیدن هستند.
پس از مدت ها، در دوره رنسانس، ایده ای ظهور کرد که شباهت قابل توجهی با بلبرینگ های مدرنی که امروزه استفاده می‌شود داشت. تمدن مبتنی بر ماشین‌ها که در انقلاب صنعتی در قرن ۱۸ متولد شد به توسعه یاتاقان های مدرن منجر شد.

در سال ۱۹۱۶ شرکت NSK به عنوان اولین تولید کننده تخصصی ها یاتاقان ها در ژاپن آغاز به کار کرد. این داستان تا پایان جنگ جهانی دوم و حتی پس از آن ادامه داشت و فن آوری بلبرینگ ها و یاتاقان ها در ژاپن پیشرفت قابل توجهی کرد. سال ۱۹۵۵ مشخصاً آغاز رشد تقاضا برای بلبرینگ ها بوده است. علت این امر پیشرفت و افزایش تولید خودروهای خصوصی و لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی، یخچال و تهویه مطبوع بود. پس از آن، ژاپنی‌ها به دوام بلبرینگ های خود بیشتر اهمیت دادند و سپس یاتاقان های ژاپنی مشهور به سکوت خود را به ایالات متحده و اروپا صادر کردند.

گفته می‌شود سالانه حدود ۳ میلیارد بلبرینگ در ژاپن ساخته می‌شود، که بیش از ۴۰٪ از آن‌ها برای استفاده در خودروها ساخته می‌شوند و نزدیک به ۳۰ درصد از آنها نیز صادر می‌شود. در جهان بلبرینگ ها روز به روز در حال توسعه و بهبودند و نتایج حاصل از پژوهش‌ها باعث شده است تا مواردی چون وزن، اصطکاک تولید شده، طول عمر، میزان اثر منفی بر محیط زیست بلبرینگ به میزان قابل توجهی متحول گردد.

در ادامه قصد داریم به به طور خاص در مورد بلبرینگ چرخ جلوی پراید صحبت کنیم.

اهمیت بلبرینگ چرخ جلوی پراید

یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ جلو خودرو، بلبرینگ است. این اهمیت زمانی پررنگ می شود که هرگونه ایراد و خرابی در آن باعث صدمه به جلوبندی خوردو و در نتیجه بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ جلوی پراید ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند. بنابراین از حیاتی ترین بخش های جلوبندی پراید، بلبرینگ چرخ جلوی پراید است.

 

 

 

 


                                                                            

تشخیص خرابی بلبرینگ چرخ جلوی پراید

سؤالی که ممکن برایتان پیش آمده باشد این است که آیا شما به عنوان صرفا مصرف کننده و راننده، راهی برای تشخیص خرابی بلبرینگ چرخ جلوی پراید دارید یا خیر. خوشبختانه جواب مثبت است و با کمی دقت می توان وجود خرابی در بلبرینگ را متوجه شد. معمولا این تشخیص از دو طریق دو نشانه قابل انجام است: اول لرزش فرمان و دوم، صدای خودرو. در صورتی که بلبرینگ چرخ جلوی پراید خراب باشد و خوردگی داشته باشد، به بيان عاميانه، خودرو صدای تانک می دهد!


توصیه های فنی پیرامون

بلبرینگ چرخ جلوی پراید

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
                                                                         

باتوجه به اهمیت بلبرینگ چرخ جلوی پراید لازم است توصیه های ایمنی و فنی لازم را رعایت کنم تا از صدمات و پیامدهای جبران ناپذیر آن جلوگیری کنید. به عنوان مثال:

نحوه تعویض بلبرینگ چرخ جلوی پراید

در اینجا نحوه عوض کردن بلبرینگ چرخ جلوی پراید می پردازیم:

برای شروع لازم است ابزارها و لوازم زیر را فراهم کنید: